duminică, 11 mai 2014

Dilema Veche, invidie şi reclame Avon

Nu de mult am citit un articol pe site-ul ziarului "Dilema Veche" intitulat Fetiţele corporatiste, al cărei autoare a fost acuzată în mai multe rânduri de "invidie".
Nu îi înţeleg pe oamenii de genul care au impresia că dacă îndrăzneşti să îţi faci publice criticele la adresa cuiva sau în legătură cu ceva, înseamnă că eşti un invidios frustrat care merită umilit în faţa tuturor şi ţintit cu roşii(sau alte legume). Şi nu pricep nici de ce simt nevoia să ia apărarea categoriei descrise în articol. O fac pentru că se simt ofensaţi sau pentru că pur şi simplu le face plăcere să se contrazică? Ţinânt cont de irelevanţa argumentelor nu cred să aibă vreunul dintre ei un motiv întemeiat.
Eu personal nu văd de ce un redactor la "Dilema Veche" ar fi gelos pe unul care scrie într-o revistă glossy pentru femei. Poate e doar părerea mea, dar în primul caz articolele par a fi ceva mai inteligente decât cele de genul "Cum să ne facem unghiile atunci când mergem la plajă" sau "10 sfaturi despre cum să agăţi băieţi atunci când îţi scoţi câinele la plimbare". 
Au existat totuşi şi câteva opinii pozitive la adresa postării, cum ar fi cea a cititorului care a decis să se semneze simplu Alexandru, al cărui comentariu(de altfel destul de lung) voia să clarifice câteva dintre chestiunile anterior discutate. Sper că efortul lui a obţinut efectul scontat şi nu s-a dovedit a fi în van. 

Am să deviez puţin de la subiect, pentru că ţin să îi lămuresc pe cei care printre beneficiile cititului precizează clişeicele "îţi dezvoltă vocabularul", "îți îmbunătățește gramatica" şi alte asemenea(pentru că s-a întâmplat să le aud din când în când). Astea nu sunt motive, astea sunt replici cu care oamenii fără imaginaţie încearcă să îi determine pe copii să citească. Serios acum, se presupune că dacă eşti în stare să citeşti o carte şi să o înţelegi, ar trebui să ştii deja să scrii corect. În plus, s-ar crede că deja cunoşti sensul cuvintelor folosite, pentru că altfel nu ai pricepe mare lucru(iar dacă nu, oricum nu o să ţi le explice cartea respectivă). Deci şi ideea cu îmbogăţirea vocabularului pică. Dacă astea sunt genul de motive pentru care tu citeşti, probabil o faci degeaba...
Mă gândesc totuşi că e vorba doar de răspunsuri date aşa, "ca să fie" şi că respectivul nu a stat să reflecteze asupra lor.

Pentru că am vrut să scriu despre asta, dar mi s-a părut prea mult să dedic acestei teme o postare întreagă, am să profit de incoerenţa acestui articol ca să precizez că, mai nou, Avon pare să facă reclame dedicate femeilor dar adresate bărbaţilor. Exemplul îl găsiţi aici
Cred că orice tip care se respectă s-ar simţi cel puţin ofensat în faţa acestui discurs ce pare a-l lua peste picior, lipsit de originalitate, ale cărui sfaturi nu sunt chiar deloc necesare. 
Cred că înţeleg totuşi la ce s-au gândit. Reclamele negative au în general mai mult succes decât clasicele "Vrei un ten frumos? Cumpără-ne cosmeticele!" de care s-au săturat cu toţii. Până la urmă nu mai contează dacă oamenii aud laude la adresa produselor(pentru că oricum nimeni nu le mai dă crezare) sau dacă aud de el pur şi simplu. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu